Marknadsföring

Allt för sjön – Båtmässan

Här har sommaren börjat sedan 1922

Här kan du läsa om all den marknadsföring som gjordes inför Allt för sjön 2024 för att nå ut med vårt budskap och för att locka besökare till mässan. På de här platserna kan du se Allt för sjöns marknadsföring under vintern och våren:

 

  • Sociala Medier med marknadsförda och organiska inlägg på Facebook, Instagram, Youtube, TikTok och Linkedin.
  • Reklamfilm på TV4 Play
  • Youtube
  • Digitala skyltar på stan, i tunnelbanan och på pendeltågsstationer
  • Tryckta annonser i bl a Sveriges ledande magasin inom båt och sjöliv, ex Tidningen Skärgården
  • Display annonser på stora dagstidningar och andra passande medier
  • Betald sökordsoptimering
  • Skärgårdsradion
En mobil som tar en bild på en fin solnedgång med en eka som flyter på havet

Sociala Medier

Start vecka 49
Sponsrade kampanjer på Facebook, Instagram och TikTok
Räckvidd 350 000 +

En affisch på Allt för sjön

Tryckta annonser

Start löpande
Tryckta annonser kommer att finnas i utvalda magasin och tidningar samt i Sveriges alla ledande magasin inom båt och sjöliv.

En digital skylt om Allt för sjön

Utomhusreklam

Start vecka 5
Digitala skyltar i stan och utvalda förorter samt vid tunnelbana, buss och pendelstationer
Räckvidd 1 300 000 +

Dagbladet med Allt för sjön

Display

Start vecka 3
Display annonser på stora dagstidningar och utvalda digitala medier – ex hamnen.se
Räckvidd 680 000

En kvinna sitter och tittar på tv med en båt på

TV4 Play

Start vecka 9
Reklamfilm kommer att rulla på TV4 Plays streamingtjänster
Räckvidd 1 445 000

En mobil med en Allt för sjön annons där personen sitter på en båt och ser ut över skärgården

Youtube

Start vecka 2
Kortare reklamfilmer på Youtube för att marknadsföra att mässan genomförs
Räckvidd 275 000